Op deze pagina ziet u een korte omschrijving van ons wagenpark, toen en nu.

Door op een foto te klikken kunt u een grotere weergave bekijken.

Het begin:

 Op de achtergrond van deze foto staat de Bedford voordat hij werd omgebouwd.

 Met deze wagen was Kamphof transport een feit.

 


 Met deze vrachtwagen begon het allemaal voor Herman Kamphof in 1960.

 De GMC met een lading stenen voor wegverharding liep op gas en had een tankinhoud van 320 liter.

 Zoals u kunt zien had je vroeger ook wel eens een kleinigheidje!

 


 Hier is Herman in Friesland met de bulldozer. Deze werd gebruikt voor de verharding van boerenwegen aldaar.

 De bulldozer werd op de wagen geladen door eerst een berg zand achter de wagen op te werken en hem er zo op te rijden.


 

Wij hielpen ook mee bij de afsluiting van de Lauwerszeewerken.

 


In het begin van de zeventiger jaren kochten wij onze eerste nieuwe vrachtwagen. Een Hanomag Henschel met 265 PK en vierwiel aandrijving.


 

 Onze tweede Hanomag Henschel maar met voorloop as en slaapcabine. De wagen is nog wel vierwiel aangedreven.

 De foto is in de haven van Rotterdam gemaakt bij het laden voor een zeeschip met hout bestemt voor Zweden.

 


Onze eerste FTF, de DB-03-43. Op de eerste foto met een lading zaaghout uit Odoorn welke onder Luik gelost werd.

Op de tweede en derde foto een lading hout, stammetjes van 1,20 meter bestemd voor de mijnbouw.


De eerste Mercedes-Benz van de firma Kapmhof. Deze wagen met kenteken 40-60-RD werd zowel hout als vlas gereden.


Na de Mercedes kwam er toch weer een FTF. Voor zover bekend was dit de enigste FTF met Robson Drive.


 

De eerste Volvo van Kamphof, welke net zoals de laatste FTF voorzien was van een Robson Drive.

Op de eerste foto staat de Volvo F12 nog bij de carrosserie bouwer Wille Barneveld. De auto was voorzien van een opvouwbare Jonsered 900 autolaadkraan.


De volgende Volvo F12 met kenteken VL-07-RN was tevens voorzien van een Robson Drive. Deze auto was voorzien van Jonsered 902 opvouwbare autolaadkraan.


De eerste auto met dubbel aangedreven tandemstel was deze Mercedes Benz 2644 met een V8 motor.

Met deze combinatie hebben wij ook veel vierkante balen vervoert zoals te zien op de laatste foto.


 

Tegenwoordig rijden wij met 2 Volvo's van het type FH. Beide zijn dubbel aangedreven en voorzien van een Loglift kraan. Voor één truck hebben wij speciale schotten laten maken om zo ook losse materialen te kunnen vervoeren. Tevens hebben wij een kippende container aanhanger voor dit werk.